Všeobecné informácie

Inovácie Bosch na veľtrhu IAA 2017
Riešenia pre mobilitu zajtrajška bez nehôd, stresu a emisií

  • Bosch využíva konektivitu, automatizáciu a elektrifikáciu na riešenie výziev v oblasti mobility
  • Využitie odborných skúseností z oblasti prevodových systémov a komponentov pre jazdu bez nehody
  • Inteligentnejšie parkovanie a autonómne parkovanie vďaka konektivite
  • Služby prepojenej mobility pre pohodlnú jazdu bez stresu
  • Nepretržitý dohľad nad kľúčovými informáciami vďaka novým displejom a zobrazovacím systémom
  • Elektromobilita a spaľovacie motory pre lepšiu kvalitu ovzdušia

    Frankfurt a Stuttgart, Nemecko – Bosch pracuje na vytvorení technologických riešení pre novú éru mobility: bez nehôd, stresu a emisií. Dodávateľ technológií a služieb predstaví svoje inovácie pre mobilitu zajtrajška na 67. Medzinárodnej automobilovej výstave (IAA) vo Frankfurte. Bosch nájdete na stánku A03 v hale 8.

    Hlavné témy na stánku Bosch
    Automatizované parkovanie v parkovacích domoch: Parkovanie bez šoféra šetrí čas a znižuje stres. V parkovacích garážach múzea Mercedes-Benz v Stuttgarte spojil Bosch svoje sily s Daimlerom a premenil sen o automatizovanom parkovaní na skutočnosť. Pomocou funkcie v inteligentnom telefóne môžu teraz šoféri automaticky zaparkovať svoje vozidlá na pridelených miestach bez toho, aby museli sledovať ich pohyb. Toto parkovanie bez šoférov je možné vďaka súhre technológií vo vozidle a inteligentnej infraštruktúre pre parkovacie garáže od spoločnosti Bosch. Automatizované parkovanie v parkovacích domoch je dôležitým medzníkom na ceste k autonómnemu šoférovaniu.

    Aktualizácie softvéru over-the-air (bezdrátovo): Online aktualizácia softvéru a aplikácií je pre užívateľov inteligentných telefónov úplne prirodzenou záležitosťou. Teraz Bosch prináša to isté aj do áut – pomocou aktualizácií over-the-air. To umožňuje aktualizáciu softvéru vozidiel a doplnenie nových funkcií – okamžité, šifrované a zabezpečené pred neoprávneným prístupom. Šoféri si tak môžu vyskúšať, a potom aj aktivovať funkcie akými sú automatizované parkovanie v parkovacích domoch, komunitné parkovanie či asistenti pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu.

    Elektrická náprava (e-náprava): e-náprava je kompaktné a nákladovo optimalizované riešenie pre elektrické pohonné jednotky v batériami poháňaných elektromobiloch a hybridoch. V tejto inovácii sú elektromotor, výkonová elektronika a prevodovka zlúčené do kompaktnej jednotky, ktorá priamo poháňa nápravu vozidla. Tým je zmenšená zložitosť elektrického pohonu a vďaka systému navrhnutému spoločnosťou Bosch môže byť potenciálne skrátená doba potrebná pre vývoj elektromobilov. K dispozícii sú rôzne konfigurácie e-nápravy. Výkonovo sú tieto konfigurácie v rozmedzí medzi 50 a 300 kilowattmi, čo znamená, že e-nápravu je možné nainštalovať do kompaktných vozidiel, SUV a dokonca aj do ľahkých úžitkových vozidiel. Jej vysoká účinnosť je výsledkom dvoch faktorov. Prvým je neustále vylepšovanie elektromotora a výkonovej elektroniky a druhým zníženie počtu rozhraní a komponentov, akými sú káble s vysokým napätím, konektory a chladiace jednotky. Jednoducho povedané, elektronická náprava Bosch znamená väčší dojazd pri rovnakej kapacite batérie. Bosch vyvinul flexibilný prístup k výrobe e-náprav, ktorý môže byť realizovaný v celosvetovom meradle, čím je možné zaistiť celoplošné spoľahlivé dodávky.

    Ďalšie hlavné témy na stánku Bosch

    Odborné znalosti v oblasti prevodových systémov a komponentov pre jazdu bez nehôd
    Automatizované šoférovanie: Vďaka automatizovanému šoférovaniu sú cesty bezpečnejšie. Zvýšenie automatizácie môže ešte viac znížiť počet nehôd – a to až o tretinu len v samotnom Nemecku. Aby sa automatizované šoférovanie mohlo stať realitou, je nutné najskôr do hĺbky pochopiť fungovanie všetkých systémov vozidla. Spoločnosť Bosch tieto odborné znalosti má a sama vyrába väčšinu kľúčových komponentov – vrátane radarových, video a ultrazvukových senzorov, systému kontroly bŕzd, elektrických jednotiek posilňovačov riadenia, zobrazovacích prostriedkov a riešení konektivity vo vozidle a aj mimo neho. Je pravdepodobné, že začiatkom budúceho desaťročia bude u automobilov, ktoré sú vybavené technológiami Bosch, povolená vysoko automatizovaná jazda na diaľnici (SAE úroveň 3). Okrem toho Bosch spolupracuje s Daimlerom na umožnení plne automatizovanej jazdy (SAE úroveň 4) a mobility bez šoféra (SAE úroveň 5) v mestách. Medzi ich ciele patrí aj vývoj a spustenie výroby autonómneho systému šoférovania pre robotické taxi bez šoférov po roku 2020.

    Systém brzdenia: Bosch vyvinul druhú generáciu svojho elektromechanického posilňovača bŕzd bez nutnosti podtlaku. Rovnako ako jednotka prvej generácie, spĺňa iBooster2 všetky požiadavky prevratného brzdného systému. Tento posilňovač bŕzd druhej generácie bol navrhnutý tak, aby bol dokonca ešte kompaktnejší a vytváral ešte rýchlejší brzdný tlak. iBooster je vhodný pre všetky typy pohonov – najmä u hybridných vozidiel a elektromobilov. V kombinácii s elektronickým stabilizačným programom ESP predstavuje elektromechanický posilňovač bŕzd niečo navyše, čo je potrebné práve v prípade automatizovaného šoférovania. Pokiaľ jeden z týchto dvoch komponentov zlyhá, druhý komponent zvládne bezpečne spomaliť a zastaviť automatizované auto – bez toho, aby šofér musel zasahovať.

    Elektrický posilňovač riadenia: Jednou z kľúčových technológií automatizovaného šoférovania je elektrický posilňovač riadenia, ktorý je schopný prevádzky i po zlyhaní. Vo vzácnych prípadoch zlyhania je systém Bosch schopný udržať 50 percent funkčnosti elektrického posilňovača v bežných a autonómnych vozidlách. Vďaka tejto technológii môžu výrobcovia splniť požiadavky na premávku pri zlyhaní – niektoré z nich boli v Spojených štátoch amerických nariadené Národným úradom pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA = National Highway Traffic Safety Administration) a Ministerstvom dopravy USA vo Federálnej politike pre automatizované vozidlá (Federal Automated Vehicles Policy).

    Mapa koeficientu trenia: Priľnavosť povrchu, alebo aj koeficient trenia, závisí od toho, či je povrch vozovky suchý, mokrý alebo zamrznutý. Aby šoféri zabránili kritickým situáciám, musia prispôsobiť svoj štýl jazdy. Bosch vytvára mapu koeficientu trenia na báze cloudu, ktorá vozidlám s automatizovaným šoférovaním umožní stanoviť, ako sa v priebehu cesty bude vyvíjať povrch vozovky. Mapa koeficientu trenia využíva senzory elektronického stabilizačného programu ESP na zhromažďovanie informácií o vlastnostiach povrchu vozovky. S pomocou dát z meteorologických staníc a cestných senzorov v infraštruktúre vypočíta mapa aktuálne koeficienty trenia a vytvorí ďalšie prognózy koeficientu. Táto služba Bosch následne poskytne vozidlám prepojeným cez cloud mapy koeficientov trenia v reálnom čase – čím sa zvyšuje bezpečnosť a rozsah funkcií automatizovaného šoférovania.

    Inteligentnejšie parkovanie a autonómne parkovanie vďaka konektivite
    Hľadanie parkovacieho miesta: Komunitné parkovanie Bosch zjednodušuje hľadanie vhodného parkovacieho miesta. Pomocou ultrazvukových senzorov asistenčných parkovacích systémov, vozidlá pri prechádzaní hľadajú a merajú medzery medzi zaparkovanými autami. Tieto informácie sa prenášajú v reálnom čase do digitálnej mapy parkovacích miest, ktorú môžu šoféri použiť k nájdeniu najbližšieho voľného miesta. Bosch v spolupráci s Mercedes-Benz a ďalšími výrobcami automobilov testuje túto službu v mestách v Nemecku a v iných krajinách Európy. Bosch plánuje rozšíriť svoju službu komunitného parkovania o funkciu, ktorá umožní digitálne zaplatenie poplatku za parkovanie.

    Herné aplikácie: Aplikácia Parkineers je navrhnutá pre uľahčenie hľadania parkovacieho miesta. Užívatelia tejto hernej aplikácie môžu ľahko zdieľať informácie o obmedzeniach v parkovacích oblastiach, akými sú rezidentné parkoviská alebo dočasné obmedzenia. Užívatelia aplikácie sú súčasťou komunity: môžu nechať zobraziť svojich avatarov ostatným, informovať o oblastiach s pravdepodobne voľnými parkovacími miestami a digitalizovať situáciu s parkovaním vo svojom okolí. Parkineers je momentálne k dispozícii pre užívateľov iOS a Android v Nemecku.

    Parkovací pilot Home Zone: Parkovanie bez stresu v súkromnej garáži alebo na pridelenom podzemnom parkovisku: parkovací pilot Home Zone hravo zvládne tento opakujúci sa manéver, a to vrátane príjazdu (až 100 metrov) k parkovaciemu miestu. Všetko, čo musí šofér urobiť, je jeden krát naučiť svoje auto manévrovať v skúšobnej jazde, a potom tento manéver aj uložiť. Od tohto okamihu sa vozidlo samo zaparkuje na určenom parkovacom mieste, a to bez toho, aby naň musel šofér dozerať. Z hľadiska orientácie sa parkovací pilot Home Zone spolieha na dvanásť ultrazvukových senzorov a stereofónnu kameru, ktoré rozpoznajú objekty zaznamenané v priebehu skúšobnej parkovacej jazdy a následne bezpečne navedú vozidlo na jeho parkovacie miesto.

    Väčšia ochrana pasažierov a cyklistov
    Ochrana pasažierov: Bezpečnosť vozidla a ochranu pasažierov je možné ďalej vylepšiť inteligentným prepojením priestorových a kontaktných senzorov s pasívnymi bezpečnostnými systémami a rovnako aj s jednotkami brzdenia a riadenia. Akonáhle priestorové senzory zaznamenajú nebezpečenstvo zrážky, môže dôjsť k rýchlejšej aktivácii systémov pasívnej bezpečnosti (ako sú airbagy a bezpečnostné pásy). Okrem toho je možné prispôsobiť efekt týchto systémov presne na mieru konkrétnej situácii. To pomáha zmierniť následky nehody.

    Ochrana cyklistov: Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejšími účastníkmi cestnej premávky. V záujme zníženia nehôd s cyklistami môže radarový alebo video senzor v novom systéme automatického núdzového brzdenia od spoločnosti Bosch rozpoznať cyklistov – aj v prípade, že sa neočakávane objavia pred vozidlom. Pokiaľ systém zaznamená možnosť bezprostrednej zrážky, automaticky spustí núdzové brzdenie. V ideálnom prípade to zmierni následky nehody – alebo nehode úplne zabráni. Počínajúc rokom 2018 bude automatické núdzové brzdenie s rozpoznaním cyklistov zahrnuté do ratingových kritérií organizácie pre ochranu spotrebiteľa Euro NCAP.

    Protiblokovací brzdný systém pre pedelec: Bosch predstavuje prvý protiblokovací brzdný systém pre elektrobicykle, ktorý je pripravený na výrobu – čím bicykle vybavuje automobilovou technológiou. ABS pre elektrobicykle zabraňuje zablokovaniu predného kolesa. Funguje na všetkých povrchoch, čo znamená, že cyklista na elektrobicykli môže pokračovať v zatáčaní a bicykel má pod kontrolou aj pri zastavovaní. Ďalšia funkcia zabraňuje zdvíhaniu zadného kolesa v prípade, že jazdec zabrzdí príliš silno na povrchu s dobrou priľnavosťou.

    Nové služby mobility pre pohodlné cestovanie bez stresu
    Predvádzacie vozidlo pre služby prepojenej mobility: Bosch na svojom predvádzacom aute demonštruje služby inteligentnej mobility, ktoré už čoskoro povedú k menej stresujúcej a pohodlnejšej jazde. Tieto služby zahŕňajú komunitné parkovanie, preventívnu diagnostiku a systém Perfectly Keyless. Technológiou v srdci samotného vozidla je Bosch Automotive Cloud Suite, ktorý koordinuje hladkú súhru všetkých služieb mobility v cloude.

    Perfectly Keyless: Systém Perfectly Keyless od spoločnosti Bosch mení inteligentný telefón na kľúč od vozidla. Vďaka tomuto novému systému pre prístup do vozidla môžu šoféri otvoriť, naštartovať a zamknúť svoje vozidlo bez toho, aby sa museli zaťažovať hľadaním kľúčov. Systém Perfectly Keyless automaticky identifikuje jedinečný digitálny bezpečnostný kľúč na inteligentnom telefóne užívateľa. Dvere odomkne len v prípade, že zaznamená užívateľa vo vzdialenosti menšej než 2 metre od vozidla. Auto sa navyše nenaštartuje, pokiaľ prístupový systém nezaznamená, že je inteligentný telefón vo vnútri auta. Majitelia automobilov môžu v rámci tejto aplikácie umožniť prístup do vozidla aj iným užívateľom aplikácie.

    Prediktívna diagnostika vozidiel: Neexistuje snáď nič nepríjemnejšie, než keď sa auto pokazí na dovolenke. Prediktívna diagnostika využíva v priebehu bežného jazdenia dáta a informácie z cloudu na analýzu stavu kľúčových komponentov. Akonáhle dáta naznačujú, že sú komponenty opotrebované, je na to šofér upozornený ešte pred tým, než dôjde k poruche a zároveň obdrží odporúčanie ďalšej návštevy autoservisu. Prediktívna diagnostika tak zabraňuje situáciám, kedy dochádza k neočakávaným poruchám vozidla.

    Integrácia mySPIN inteligentného telefónu: Používanie navigácie, streamovacích služieb alebo kalendára v inteligentnom telefóne, a to dokonca pri šoférovaní alebo riadení motocykla? Riešenie integrácie inteligentných telefónov od spoločnosti Bosch s názvom mySPIN, vám toto všetko umožní, a to handsfree. Jednoducho integruje inteligentný telefón a jeho aplikácie do informačného a zábavného systému vozidla. Už čoskoro bude možné integrovať a zobrazovať dáta z cloudu v reálnom čase. Tieto údaje môžu šoféra varovať pred nebezpečenstvom, akým je napríklad dopravná zápcha.

    Aplikácie pre šoférovanie: Nová aplikácia pre šoférovanie pre inteligentné telefóny od spoločnosti Bosch, ponúka viac pohodlia a zábavy šoférom, ktorých vozidlo nie je vybavené sofistikovaným informačným a zábavným systémom. Aplikácia v sebe spája všetky funkcie informačného a zábavného systému, vrátane telefónnych hovorov, textových správ, navigácie a ďalších asistenčných inovácií. Vďaka integrovanému hlasovému ovládaniu, môžu šoféri využívať túto aplikáciu bezpečným a pohodlným spôsobom.

    Dodatočná výbava eCall: Od roku 2018 bude systém automatického tiesňového volania eCall patriť k štandardnej výbave každého nového motorového vozidla. Bosch vyvinul riešenie eCall pre dodatočné vybavenie vozidiel, ktoré ho v štandardnej výbave nemali. Tento senzor je poháňaný zapaľovačom cigariet v automobile a používa senzory zrýchlenia a inteligentné algoritmy k detekcii toho, či sa vozidlo stalo účastníkom nehody. V krízovej situácii odošle špeciálna aplikácia v inteligentnom telefóne údaje do servisného strediska. To umožňuje záchrannej službe reagovať ešte rýchlejšie, čím sa zvyšujú šance na záchranu života. Tento digitálny strážny anjel, ktorý je momentálne k dispozícii v Číne, Nemecku a Spojených štátoch, už pomohol mnohým šoférom a pasažierom, ktorí sa ocitli v zlej situácii.

    Neustály dohľad nad kľúčovými informáciami vďaka novým displejom a zobrazovacím systémom
    Prepojené predvádzacie vozidlo: Bosch používa svoje predvádzacie vozidlo aby predviedol to, ako môžu nové užívateľské rozhrania zaistiť zvýšenú bezpečnosť, menej stresu menej rozptyľovania pri jazde. Toto rozhranie medzi človekom a vozidlom ponúka šoférom potrebné informácie a je v každej situácii ostražitým spoločníkom. Predvádzacie vozidlo je navyše neustále online a je prepojené so svojím okolím a inteligentnou domácnosťou svojho majiteľa. Táto konektivita umožňuje šoférom zarezervovať si najbližší elektrobicykel alebo doma zavrieť okná, keď začne pršať – a to všetko jednoduchým poklepaním alebo posunutím obrazovky.

    Riešenie proti oslneniu: Bosch predstavuje celosvetovo prvý opticky prepojený blok prístrojov s plným HD rozlíšením. Jeho obrazovka odráža viac než štyrikrát menej svetla, čím umožňuje lepšie rozlíšenie zo všetkých uhlov – a to aj na priamom slnečnom svetle alebo v tme. Tajomstvo spočíva v nových výrobných procesoch, ktoré používajú tenkú vrstvu kvapaliny na zlepenie obrazovky so sklom. Vďaka obrazovke s vysokým kontrastom sú všetky zobrazované informácie krištáľovo čisté. Tento blok prístrojov je obľúbený najmä u motocyklistov, a to vďaka svojej robustnosti a zvýšenej odolnosti voči prachu a nečistotám.

    Centrálne jednotky s novými technológiami: Šoféri môžu používať centrálnu jednotku na správu všetkých informácií a na zábavu vo vozidle. Na IAA 2017 predstavuje Bosch centrálne jednotky, ktoré sú – vďaka novým procesorom – až päťkrát výkonnejšie a ponúkajú až sedemkrát vyšší grafický výkon.

    Efektivita v kokpite: Kokpity dnešných vozidiel zahŕňajú celý rad obrazoviek, displejov, prepínačov a tlačidiel. Každá obrazovka je obvykle ovládaná vlastnou riadiacou jednotkou. Keď v kompaktnom vozidle dochádza miesto – alebo ak nové koncepcie vozidla a obsluhy vyžadujú zobrazenie všetkých informácií na jednej veľkej centrálnej obrazovke – je nutné zaistiť maximálnu funkčnosť a čo najmenej komponentov. To je tiež dôvod, prečo spoločnosť Bosch spojila funkcie bloku prístrojov s funkciami informačného a zábavného systému, pričom všetky informácie riadi zo zákulisia jedna jediná aritmeticko-logická jednotka (ALU = Arithmetic Logic Unit). Vďaka tejto konvergencii rôznych zobrazovacích systémov je čoraz jednoduchšie poskytovať viac funkcií na čo najmenšom možnom priestore. Všetko je taktiež menej zložité a ponúka sa viac voľnosti v zobrazovaní informácií na rôznych obrazovkách v kokpite.

    Elektromobilita a spaľovacie motory pre lepšiu kvalitu ovzdušia
    48-voltový pohonný systém pre ľahké elektromobily: Predovšetkým pre mestskú mobilitu vyvinula spoločnosť Bosch integrovaný 48-voltový pohonný systém, vrátane motora, riadiacej jednotky, batérie, nabíjačky, displeja a aplikácie. Bosch tak zefektívňuje mestskú mobilitu. Navyše, rýchle zrýchlenie z kľudového stavu prispieva k „wow“ faktoru. Nezáleží na tom, či má vozidlo dve, tri či štyri kolesá – tento systém je k dispozícii pre všetky triedy ľahkých elektrických vozidiel. Keďže je vyrobený zo štandardných automobilových komponentov, výrobcovia budú mať prospech z dielov otestovaných výrobou a minimálnych výdajov na vývoj. Vďaka tomu majú zabehnutí výrobcovia pôvodného zariadenia, ale aj noví hráči na trhu, možnosť uviesť vozidlá na trh počas 12-tich až 18-tich mesiacov.

    48-voltový akumulátor: 48-voltový akumulátor je hneď popri zariadení pre zosilnenie výkonu a DC-CD meniča hlavným komponentom 48-voltového systému. Tento akumulátor ukladá energiu generovanú pri brzdení a následne ju dodáva do elektromotora a napája tak elektrický systém vozidla. Nízka montážna výška akumulátora iba 90 milimetrov znamená, že existuje viac možností umiestnenia – napríklad pod sedadlom alebo v priestore pod náhradným kolesom. Pasívne chladenie umožňuje kompaktný dizajn, pomáha optimalizovať náklady a jeho ďalšou výhodou je takmer nehlučný chod batérie. Bosch očakáva, že k najsilnejšiemu rastu trhu dôjde v Európe a Číne. V Číne už bolo potvrdené značné množstvo výrobných projektov. Hlavnými výhodami spoločnosti, v porovnaní s jej ázijskými konkurentmi, sú jej rozsiahle výrobné skúsenosti a technika kalibrácie uskutočňovaná na mieste.

    Zdvojené vstrekovanie: To najlepšie z oboch svetov. V prípade zdvojeného vstrekovania kombinuje Bosch výhody priameho a nepriameho vstrekovania benzínu. Hlavnou prednosťou nepriameho vstrekovania je nízka strata trením pri čiastočnom zaťažení, zatiaľ čo priame vstrekovanie benzínu vykazuje vyššiu mieru klepania pri takmer plnej záťaži. Zdvojené vstrekovanie je súhrou týchto dvoch systémov, využívajúcou silné stránky každého z nich. V praxi to znamená zvýšenú účinnosť paliva a nižšie množstvo častíc – a to nielen pri čiastočnom, ale aj plnom zaťažení.

    Riadené uzatváranie ihiel pri dieselových motoroch: Nová technológia riadenia uzatvárania ihiel (NCC = Needle Closing Control) dokáže presne merať a riadiť dobu trvania vstrekovania paliva v reálnych jazdných podmienkach – presne na pár milióntin sekundy. Aby sa to mohlo dosiahnuť, je do elektromagnetického (selenoidového) ventilu vstrekovača zabudovaný snímač, ktorý je spárovaný so špičkovou inteligentnou riadiacou softvérovou aplikáciou. Dochádza tak k regulačnej slučke, ktorá zaisťuje výrazne presnejšie vstrekovanie po celú dobu životnosti vstrekovača. Tým sú umožnené komplexné konfigurácie vstrekovania, čo ešte vo väčšej miere prispieva k ďalšiemu zníženiu hlučnosti vozidla, spotreby paliva a emisií v reálnych podmienkach jazdy. NCC taktiež do budúcna otvára nové možnosti v oblasti online diagnostiky vstrekovacích systémov.

    Riadiaca jednotka vozidla (VCU = Vehicle Control Unit): Moderné vozidlá sú vybavené až stovkou samostatných riadiacich jednotiek. Riadiaca jednotka vozidla (VCU) môže podstatnou mierou znížiť ich počet. Uvoľní sa tak cenný priestor, zníži sa hmotnosť vozidla a zjednoduší sa komunikácia medzi riadiacimi jednotkami. VCU funguje ako centrálny počítač hnacieho ústrojenstva a v elektromobile koordinuje komponenty hnacej jednotky, akými sú menič a prevodovka, ako aj systémy, ktoré riadia akumulátor a motor. Pokiaľ je VCU použitá ako doménový počítač, môže dokonca zvládať určité funkcie. Tými sú napríklad prevádzková stratégia a stratégia radenia, koordinácia točivého momentu, koordinácia vysokého napätia a 48 voltov, riadenie dobíjania, diagnostika, monitorovanie, tepelná regulácia a mnoho ďalšieho.

    Kontakt pre novinárov:
    Automatizácia: Jörn Ebberg, +49 711 811-26223
    Konektivita: Annett Fischer, +49 711 811-6286
    Elektrifikácia: Florian Flaig, +49 711 811-6282
    Úžitkové vozidlá, jednostopé vozidlá, start-ups: Inga Ehret, +49 711-811 16476

    ZAŽITE BOSCH NA IAA 2017 vo Frankfurte: Bosch verí, že mobilita budúcnosti bude bez nehôd, emisií a stresu. Na technologickej úrovni chce Bosch dosiahnuť nulovú nehodovosť, nulové emisie a nulový stres vďaka automatizácii, elektrifikácii a konektivite. Na IAA 2017 bude Bosch prezentovať svoje najnovšie riešenia pre každú z týchto troch oblastí – riešenia, ktoré zaistia bezpečnejšiu a efektívnejšiu jazdu a z vozidiel urobia tretí obytný priestor.

    TLAČOVÁ KONFERENCIA BOSCH: Od 13:15 do 13:40 miestneho času v utorok 12. septembra 2017, s Dr. Volkmarom Dennerom, predsedom predstavenstva Robert Bosch GmbH a Dr. Rolfom Bulanderom, vedúcim obchodnej oblasti Mobility Solutions, na stánku Bosch A03 v hale 8.

    POZRITE sa na ďalšie zaujímavosti Bosch z IAA 2017 na www.bosch-iaa.de a na Twitteri: #BoschIAA

    Mobility Solutions je najväčšou obchodnou oblasťou Bosch Group. Jej predaj za rok 2016 dosiahol čiastku 43,9 miliardy eur, čo zodpovedá podielu 60 % na celkových tržbách skupiny. Vďaka tomu je Bosch Group jedným z najväčších dodávateľov automobilového priemyslu. Mobility Solutions ponúka mimoriadne kompetencie v troch hlavných oblastiach mobility – automatizácia, elektrifikácia a sieťové prepojenie – a svojím zákazníkom ponúka riešenia mobility založené na celostnom prístupe. Medzi hlavné obchodné oblasti patria: vstrekovacia technika a vedľajšie agregáty pre spaľovacie motory, rozmanité riešenia pre elektrifikáciu pohonu, bezpečnostné systémy pre automobily, asistenčné systémy a funkcie pre automatizovanú jazdu, technika pre užívateľsky prívetivé informačné a zábavné systémy a komunikácia presahujúca rámec vozidla, servisné koncepty, ako i technika a služby pre obchod s motorovými vozidlami. Bosch priniesol dôležité inovácie v automobilovej technike, napríklad elektronické ovládanie motoru, stabilizačný systém ESP alebo systém priameho vstrekovania nafty common rail.

    Bosch Group je vedúcim medzinárodným dodávateľom technológií a služieb. Spoločnosť celosvetovo zamestnáva približne 390 000 zamestnancov (stav k 31. 12. 2016). Tržby firmy za rok 2016 dosiahli hodnotu 73,1 miliardy eur. Činnosť Bosch Group sa člení do štyroch obchodných oblastí: Mobility Solutions, Priemyselná technika, Spotrebný tovar a Energetika a technika budov. Ako popredná spoločnosť v oblasti Internetu vecí, Bosch ponúka inovatívne riešenia pre inteligentné domácnosti, inteligentné mestá, prepojenú mobilitu a prepojený priemysel. Využíva svoje znalosti senzorových technológií, softvéru a služieb, taktiež svoj vlastný IoT cloud k tomu, aby zákazníkom ponúkol prepojené riešenia naprieč oblasťami – a to z jediného zdroja. Strategickým cieľom Bosch Group je prinášať inovácie pre prepojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celom svete vďaka výrobkom a službám, ktoré sú inovatívne a vzbudzujú nadšenie. Stručne povedané, Bosch vytvára technológie, ktoré sú „Stvorené pre život“. Bosch Group zahŕňa spoločnosť Robert Bosch GmbH a viac ako 450 dcérskych a regionálnych spoločností vo vyše 60 krajinách sveta. Po započítaní predajných a servisných partnerov pokrýva globálna vývojárska, výrobná a obchodná sieť spoločnosti Bosch takmer všetky krajiny. Základom pre ďalší rast firmy je jej sila inovácií. Bosch v oblasti výskumu a vývoja zamestnáva 59 000 ľudí v 120 lokalitách po celom svete.

    Viac informácií na www.bosch.com, www.bosch.sk, www.iot.bosch.com, press.bosch.sk, twitter.com/BoschPresse.

    PI 9776 - september 2017

    Tlačová informácia v nemčine (DE) Tlačová informácia v angličtine (EN)

    *)  Obrázky vo formáte JPEG otvorené v prehliadači môžu byť uložené na pevný disk stlačením pravého tlačítka myši na ploche obrázku a výberom "Uložiť obrázok ako...", popr. "Save Image as".


  • Skok na vrchol stránkyna začiatok